fbpx

Gegarandeerde prestatieverbetering

Trojan Workout is een complete training van slechts 30 minuten voor iedereen die streeft naar prestatieverbetering. Of het nu gaat om conditie verbeteren, sterker worden of afvallen. De training is geschikt voor iedereen en je hebt gegarandeerd resultaat.

Intensiteit en eenvoud

De essentie van de Trojan Workout zit in haar intensiteit en eenvoud. Bij alle trainingen wordt een zo groot mogelijk aantal spiergroepen tegelijkertijd aangesproken. Wanneer dit op een hoge intensiteit gebeurt, levert de training, naast een toename van kracht, een cardiovasculaire prikkel op. Het hart moet zo hard werken om alle actieve spieren van zuurstof te voorzien dat je met deze intensieve vorm van krachttraining tevens je conditie verbetert. 

Maximale trainingsprikkel

Tijdens de trainingen wordt er ook een beroep gedaan op je coördinatie. Dit maakt niet alleen dat je coördinatie verbetert, maar ook dat het lichaam nog meer wordt " verstoord", wat een nog grotere trainingsprikkel oplevert. 

Optimale bewegingsuitslag

Tot slot wordt er veel gebruik gemaakt van een zo groot mogelijke bewegingsuitslag. Ook wel function-training genoemd. Hierdoor train en vertsterk je de spieren over de gehele lengte, wat kans op blessures op korte en lange termijn aanzienlijk verkleind!

Groepstraining onder gecertificeerde begeleiding

De reguliere trainingen vinden in groepsverband plaats en altijd onder begeleiding van een bekwaam instructeur. Tijdens de Trojan Workout wordt nauwlettend de juiste uitvoering van de oefeningen in de gate gehouden.  Trojan Workout is voor iedereen te volgen is. Voorwaarde voor het snelle resultaat is wel dat je bereid bent om er keihard voor te werken.

Onder de Trojan Workout van Trainingscentrum Helena vallen twee trainingsvormen: Kettlebell & Bodyweight Training en Circuittraining.

Kettlebell training

De Kettlebell is de uitvinding van de laatste jaren! In de westerse landen dan, want de kettlebell wordt in Rusland al vele jaren succesvol gebruikt door top-sporters, speciale eenheden van politie en leger en zelfs door kinderen. Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt Kettlebell training het mogelijk om kracht, flexibiliteit, stabiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer trainen. De oefeningen zijn voor iedereen eenvoudig te leren en zeer veelzijdig. Kettlebell training is een korte maar explosieve training en heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van o.a. afslanken, het vergroten van kracht en het opbouwen van zowel conditie als spiermassa is dan ook enorm. 

Bodyweight training

Na de publicatie van The Naked Warior, van Pavel Tsatsouline in 2003 ontstond er wereldwijd een andere kijk op Bodyweight training. Geavanceerde push-ups, pull ups en pistols werden steeds meer het boegbeeld voor functionele en absolute kracht. In 2009 verscheen de bestseller 'Convict Conditioning'. Bodyweight training was nooit zo populair. En niet voor niks. Een push-up op één arm en één been, is voor velen niet mogelijk zonder intensieve training. En niet slechts door het ontwikkelen van kracht in je armen. Door het leren gebruiken van een overlap aan spierstructuren, train je met deze oefening je buik en rug spieren, je billen en benen en zelfs spieren in je handen en voeten. Het samen laten werken van veel spieren binnen een zelfde oefening is een belangrijk principe van Trojan Workout Bodyweight training.

Circuittraining

Met behulp van kettlebells, medicineballen, rekstokken en met gebruik van eigen lichaamsgewicht of dat van een partner als weerstand, volgen je een circuittraining waarin diverse onderdelen aan bod komen. Alles op hoge intensiteit, waarbij de arbeid:rust verhouding het mogelijk maakt dat iedereen op maximaal vermogen aan de training kan deelnemen.

Trojan Workout Special: Bag Workout

Op woensdagavond van 20:00 - 20:30 uur staat de Trojan Workout in Haarlem in het teken van 'Bag Workout'. Gedurende de 30 minuten training kun je je volledig uitleven op de stootzakken. Onder begeleiding van de instructeur werk je elke les een ander programma af. Daarbij worden combinaties van stoten, trappen, knieën en ellebogen afgewisseld, in een moordend tempo. Het is daardoor een killer van een workout! Beginners  krijgen extra aandacht als het gaat om de technische uitvoering. Dit om blessures te voorkomen. Iedereen kan op zijn eigen niveau de les volgen. 

Trojan Workout groepstraining vanaf € 33,-

De investering voor de Trojan Workout groepstrainingen verschilt per type abonnement:

  • 6 maanden 1/2/3 trainingen per week kost € 36,-/41,-/50,- per maand
  • 12 maanden 1/2/3 trainingen per week kost € 33.-/38,-/45,- per maand
  • een onbeperkt abonnement voor 6 maanden kost € 75,- per maand
  • een onbeperkt abonnement voor 12 maanden kost € 65,- per maand

Alle abonnementen zijn inclusief een Kettlebell Basis seminar en opzegbaar nadat de abonnementsperiode is verstreken.

Privétraining Trojan Workout

Herken je jezelf in één van onderstaande punten?

  • Je vindt het moeilijk om zelfstandig of in groepsverband te (blijven) trainen
  • Je wilt graag wat bereiken, maar de tijden van de groepslessen komen je niet goed uit.
  • Je investeert graag in je gezondheid en in extra snelle resultaten
  • Je ontvangt graag veel persoonlijke aandacht bij het realiseren van je doelstellingen

Dan zijn onze privétrainingen zeker iets voor jou!

NIEUW! Het eerste Trojan Workout boek

In dit boek legt Martijn Bos, eigenaar van Trainingscentrum Helena en bedenker van de Trojan Workout, je uit hoe de trainingsprincipes tot stand zijn gekomen en hoe deze jou kunnen helpen iedere training mentaal en fysiek sterker te worden.

De Trojan Workout is op het gebied van prestatiebevordering de afgelopen jaren van onschatbare waarde is gebleken. Ook jij kunt de kennis in huis hebben!

Na ontvangst van de bestelbevestiging kun je het boek komen ophalen bij Trainingscentrum Helena. Behoort dit niet tot jouw mogelijkheden, neem dan even contact met ons op.

Prijs: € 25

Een complete training voor iedereen die streeft naar een scherpere geest en sterker lichaam. Middels kettle bell & body weight training en circuittraining wordt een zo groot mogelijk aantal spiergroepen tegelijkertijd aangesproken. Je slankt af, vergroot je kracht en bouwt zowel conditie als spiermassa op.

Trainingscentrum Helena

Aanmelden nieuwsbrief


Onze locaties

Haarlem

Gonnetstraat 7
2011 KA Haarlem

Alphen aan den Rijn

H. Dunantweg 1
2402 NM Alphen aan den Rijn
Copyright © Trainingscentrum Helena
Volg ons