Bekijk onze Facebook posts en word fan!

Op koers blijven

Het is eind maart en de eerste 3 maanden van het jaar zitten erop. Ik zit op schema voor mijn doelen en goede voornemens van begin van het jaar. Hoe zit dat met jou?

Ik heb gemerkt dat mentale en fysieke kracht voor veel mensen een belangrijk item is, maar ook dat er veel onduidelijkheid leeft over wat dat nou is? En dan heb ik het natuurlijk vooral over de mentale kracht.

Ik denk dat het simpelweg fysiek inspannen niet helpt aan een duidelijke mentale groei. Tenzij je die twee combineert, doelen stelt en op beide vlakken weerstand ervaart, zullen ze niet zomaar groeien.

Door doelen te stellen, ze op te schrijven, eventueel met anderen te delen en er een plan bij te maken, stel je jezelf op de proef. Zo leer je ook hoe je volhoudt als je weerstand ervaart. Voor focus is het belangrijk dat je NEE kunt zeggen, omdat je hiervoor prioriteiten moet stellen en simpelweg niet overal in mee kunt gaan. Tijd, geld en aandacht kun je maar één keer uitgeven.

Als je een doel hebt gesteld en nog niet op de goede weg bent, geeft dat niks. Je moet wel onderzoeken wat er mis is gegaan. Welke acties moet en kun je nemen om daar verandering in te brengen. Neem actie!

En als je dan toch bezig bent, regel dan gelijk voor jezelf een Krav Maga les bij een IKMF Krav Maga school in jouw buurt of kom langs voor een proefles bij Trainingscentrum Helena in Aalsmeer, Alphen ad Rijn, Haarlem of Vlaardingen. Een van je belangrijkste eerste stappen voor fysieke en mentale kracht.

Mijn doel is duidelijk: Als beste versie van mijzelf verschijnen op het Krav Maga Expert 4 examen. Daarnaast wil ik dat uiterlijk eind van het jaar mijn boek over Trojan Workout is uitgebracht. Ik hou je op de hoogte.

Tot slot nog een tip voor een gezonde snack die ik de laatste tijd veel eet. Je hebt ze in veel kleuren maar ik eet vooral de witte en gele. Mensen die mij kennen zullen nu denken dat ik M&M’s bedoel, waar ik inderdaad gek op ben (de gele dan, met de pinda er in). Maar waarschijnlijk wist je al dat die niet erg gezond zijn.

Nee, mijn tip is dit: kikkererwten! Je kunt ze gebrand kopen bij de meeste (Turkse) supermarkten en ze zijn goed te eten. Kikkererwten zitten vol koolhydraten en vezels. Bovendien zitten er veel eiwitten, ijzer en B-vitamines in. Het is geen probleem om er veel van te eten. En dan is heel af en toe een zakje M&M’s ook niet zo erg ;)

kikkererwten

Plaats een reactie

U plaatst een reactie als gast U kunt hieronder inloggen