Bekijk onze Facebook posts en word fan!

Trojan Workout

logo trojanTrojan Workout is een complete training voor iedereen die streeft naar prestatieverbetering. Of het nu gaat om conditie verbeteren, sterker worden of afvallen; resultaat gegarandeerd!!

De naam Trojan Workout doet het misschien niet vermoeden, maar de lessen zijn zowel voor getrainde als niet getrainde mensen toegankelijk!

De essentie van de Trojan workout zit in de intensiteit en haar eenvoud. Bij alle trainingen wordt een zo groot mogelijk aantal spiergroepen tegelijkertijd aangesproken. Wanneer dit op een hoge intensiteit gebeurt, levert de training, naast een toename van kracht, een cardiovasculaire prikkel op. Met andere woorden; het hart moet zo hard werken om alle actieve spieren van zuurstof te voorzien dat je met deze intensieve vorm van krachttraining tevens je conditie verbetert. Daarnaast wordt tijdens de trainingen een beroep gedaan op de coördinatie van de deelnemer. Dit maakt dat niet alleen de coördinatie van de deelnemer verbetert, maar ook dat het lichaam nog meer wordt " verstoord", wat een nog grotere trainingsprikkel oplevert. Tot slot wordt veel gebruik gemaakt van een zo groot mogelijke bewegingsuitslag. Dit wordt ook wel Function-training genoemd.

 

Hierdoor train je de spieren over de gehele lengte en versterk je de spier dus ook over de volledige lengte, wat kans op blessures op korte en zeker op lange termijn aanzienlijk verkleind!

De reguliere trainingen vinden in groepsverband plaats en altijd onder begeleiding van een bekwaam instructeur. Tijdens de Trojan Workout wordt nauwlettend de juiste uitvoering van de oefeningen in de gate gehouden.  Trojan Workout is voor iedereen te volgen is. Voorwaarde voor het snelle resultaat is wel dat je bereid bent om er keihard voor te werken.

Onder de Trojan Workout van Trainingscentrum Helena vallen 2 trainingsvormen:

  • Kettlebell en Bodyweight Training
  • Circuit Training

Kettlebell Training:

De Kettlebell is de uitvinding van de laatste jaren! In de westerse landen dan, want de kettlebell wordt in Rusland al vele jaren succesvol gebruikt door top-sporters, speciale eenheden van politie en leger en zelfs door kinderen. Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt Kettlebell training het mogelijk om kracht-, flexibiliteit, stabiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer te trainen. De oefeningen zijn voor iedereen eenvoudig te leren en zeer veelzijdig. Kettlebell training is een korte maar explosieve training en heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van o.a. afslanken, het vergroten van kracht en het opbouwen van zowel conditie als spiermassa is dan ook enorm. 

Bodyweight training

 

Na de publicatie van The Naked Warior, van Pavel Tsatsouline in 2003 ontstond er wereldwijd een andere kijk op Bodyweight training. Geavanceerde push-ups, pull ups en pistols werden steeds meer het boegbeeld voor functionele en absolute kracht. In 2009 verscheen de bestseller Convict Conditioning. Bodyweight training was nooit zo populair. En niet voor niks. Een push-up op één arm en één been, is voor velen niet mogelijk zonder intensieve training. En niet slechts door het ontwikkelen van kracht in je armen. Door het leren gebruiken van een overlap aan spierstructuren, train je met deze oefening je buik en rug spieren, je billen en benen en zelfs spieren in je handen en voeten. Het samen laten werken van veel spieren binnen een zelfde oefening is een belangrijk principe van Trojan Workout Bodyweight training.

 

Circuit Training:

Met behulp van kettlebells, medicineballen, rekstokken en met gebruik van eigen lichaamsgewicht of dat van een partner als weerstand, volgen de deelnemers een circuit-training waarin diverse onderdelen aan bod komen. Alles op hoge intensiteit, waarbij de arbeid:rust verhouding het mogelijk maakt dat iedereen op maximaal vermogen aan de training kan deelnemen.